AquaFitt
S
z
e
g
e
d
+36-70/940-1433
Szegedi Ligetfürdőben (SZUE) Szeged, Torontál tér 1.
http://aquafittszeged.hu

"Együtt Sportol a Család!"

Hétvégenként Vasárnap 10:00-11:00 óráig a Szegedi Ligetfürdőben (SZUE-ban)!

Hétvégenként Vasárnap délelőtt 10:00-11:00 óráig Aqua Fitt Családi Szabadidősport Gyerekeknek és Felnőtteknek a Szegedi Ligetfürdőben (SZUE-ban)! Felnőtteknek akár úszástudás nélkül alkalmanként mélyvízi aquafitnesz!

Egészségfenntartás, Betegségmegelőzés, Betegség miatt megromlott Életminőség Javítása!
MOZDULJON AZ EGÉSZSÉGÉÉRT, HISZEN ÖNNEK ÉS CSALÁDJA MINDEN TAGJÁNAK LEGFONTOSABB ÉRTÉK AZ EGÉSZSÉG!

Bejelentkezés az órákra feltétlen szükséges, mert a tájékoztatóban leírt időpontok változhatnak!

Úszásoktatás Gyerekeknek
Úszásoktatás Felnőtteknek Korhatár Nélkül
Kondi Úszás Gyerekeknek és Felnőtteknek
Mélyvízi Aquafitnesz Felnőtteknek
AZ ÚSZÁS
Egy készség az élethez!
Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.
 
 
"A víz és annak használata elkíséri az egész emberiséget a bölcsőtől a sírig. Legjobb barátja annak, aki bánni tud vele, de mindenkor félelmetes ellensége marad annak, aki nem tanult meg úszni." (Ovidius)
KONDÍCIONÁLÓ
úszás a hétköznap emberének!
az Állóképesség, Gyorsaság, Teljesítőképesség, Ízületi mozgékonyság növeléséhez jótékony hatása a tartó-, mozgatórendszerre.
AQUAFITNESZ
A gyógyhatású sport, úszástudás nélkül!
Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?
  • FŐOLDAL
  • BEMUTATKOZÁS
  • OKTATÁSI IDŐPONTOK, HELYSZÍNEK, ÁRAK
  • FONTOS TUDNIVALÓK
  • ELÉRHETŐSÉGEK
  • EMLÉKKÉPEINK

MÉLYVÍZI AQUAFITNESZ FELNŐTTEKNEK

A víz fizikai tulajdonságainak és élettani hatásainak fontos szerepe van az úszástanulás és vízi torna mint terápiás módszer tekintetében:

Tartásjavító, gerinckorrekcióra koncentrált gyakorlatokat tartalmazó, fizikai és szellemi felfrissülést nyújtó vízi foglalkozások: úszástanulás és vízi-torna.

Az úszástanulás előnyei:

Mivel a víz fölött mindig tiszta a levegő, a vízben végzett mozgások speciális lehetőséget teremtenek a jó minőségű légzéshez. Az úszásnak jó hatása van az idegrendszerre is. Az úszás az egyik leghatékonyabb aerob sport, melynek során egyensúlyban van szervezetünk oxigénfelvétele és felhasználása. Ez kedvezően hat a szív- és keringési rendszerre.

Vízi Torna előnyei:

Mélyvízi vagy sekélyvízi foglalkozás, mely átmozgat, erősít, állóképességet ad a sportolni vágyóknak. Speciális ízületi és gerincmobilizáló gyakorlatokra épülő vízi torna foglalkozás, melyhez úszástudás nem szükséges! Kimondottan ajánlott a tartós irodai munkát végzők számára. Egy órás tornával akár 500-700 kcal-t is elégethetünk.

A korrekciós víz alatti tornában kihasználjuk a víz előnyös tulajdonságait, annak felhajtóerejét és közegellenállását. A felhajtóerő lehetővé teszi, hogy azok számára is könnyűvé váljon a mozgás, akiknek ez nehézséget jelent a szárazföldön. A közegellenállás abban segít, hogy az izmokat természetes terheléssel is erősíthessük. Minden mozgásszervi betegségcsoportnál nyújtjuk a zsugorodott, és erősítjük a túlnyúlt izmokat. A gyakorlat célzott és rendszeres kivitelezésével az általános erősítés és kondicionálás mellett az ízületek mozgásterjedelmét igyekszünk növelni. A vízben végzett gyakorlatok javítják az állóképességet, edzik a szívet, viszont nem terhelik meg. A hidrosztatikai nyomás hatására gyorsul az anyagcsere, ami előnyösen hat a szervezet működésére.

Mindenkinek kívánok egészséges mozgást a vízben!

×

ÚSZÁSOKTATÁS, ÚSZÓTANFOLYAM

Az úszás jótékony hatása

Az úszás az egyik legrégebbi sport, mely szinte egyidős az emberiséggel. Bármelyik életkorban elsajátíthatjuk, jótékony hatását a fiatalok és az idősebbek is igénybe vehetik.

Miért jó úszni?

Tegyen Ön is az egészségéért, hiszen az egészség a legnagyobb érték!

Sosem késő elkezdeni, mozgékonyan és fitten élni korhatár nélkül!

×

KONDÍCIONÁLÓ AQUAFITT ÚSZÁS

Az eredményesebb sportteljesítmények eléréséhez!

Néhány heti rendszeres testmozgás után a pulzusnak észrevehetően csökkennie kell. Élsportolóknál a nyugalmi pulzus akár percenként 50 alá is mérséklődhet.

×

AQUAFITNESZ

Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?

A víz egyik fontos tulajdonsága, hogy összehasonlítva a levegővel, nyolcszázszor nagyobba sűrűsége. Ez a tény felelős azért, hogy a vízben végzett mozgások sokkal hatékonyabbak, mint a szárazföldön végrehajtott gyakorlatok.

A víz egyik legfontosabb fizikai tulajdonsága a felhajtóerő, aminek hatására a vízbe merült szervezet támasztórendszere tehermentesül, így a gyakorlatok nem terhelik a csontokat, ízületeket és szalagokat.

A hidrosztatikai nyomás nem csak a levegővel telt üregekre gyakorol nyomást, hanem a perifériás véredényekre is, ahol túlnyomórészt a vér a szív felé áramlik, tehát több oxigén áll rendelkezésre a munkavégzés alatt.
Egy aquafitness foglalkozás során a víz ellenállását használjuk ki a legnagyobb mértékben, mivel a gyakorlatok többségét függőleges testhelyzetben, haladással végezzük. Sőt gyakorlottabb résztvevőknél külön speciális ellenállásokkal meg is növeljük a testfelületet, így még hatékonyabbá válik a minden nagyobb izomcsoportot megdolgoztató erősítés.

A szárazföldi edzésprogram esetenként túl megerőltető lehet mozgásszervi problémákban-, izületi bántalmakban szenvedőknek, idősebbeknek vagy túlsúlyosaknak, ezért a szárazföldi gimnasztikai gyakorlatokat vízben végezhető programmá dolgozták át.
A vízben való mozgás jó hatással van a keringési rendszerre, a légző rendszerre, a bőrre, a vesére, a mozgató rendszerre, erősíti és nyugtatja az izmokat, segíti a méregtelenítést.

Az órán 10 perc bemelegítés, keringésfokozás után különböző eszközök segítségével és a víz ellenállását kihasználva általános állóképesség fejlesztő gyakorlatokat végzünk, majd egyes izomcsoportokra koncentrálva fokozzuk a terhelést. Az óra végén 5-10 percben nyújtó-lazító hatású gyakorlatokkal fejezzük be a tornát.

Aquafitnesz segédeszközei:

deréköv súlyzó vízi nudli lábellenállás

A segédeszközök könnyűek, kényelmesek, a polifoamhoz hasonló, kifejezetten erre a célra kifejlesztett anyagból készültek. Nem azáltal érik el a hatásukat, hogy megszívják magukat vízzel, éppen ellenkezőleg, a nagy felületük teszi őket alkalmassá a hatékony munkavégzésre. Az órák legfontosabb eszköze az öv, ami a vízben való fennmaradást szolgálja, emellett optimális helyzetben tartja a gerincet a munkavégzés alatt. A résztvevők ellenállásokat helyeznek mindkét lábukra, illetve könnyű súlyzókat mindkét kezükbe.

Méregtelenítés - Állóképesség növelés - Zsírégetés – Energikusság

Mindazok, akik most tervezik elkezdeni a rendszeres testmozgást, méregteleníteni, fogyni szeretnének, az aquafitness egy kiváló mozgás, hiszen szinte észrevétlenül megdolgoztat és állóképességet növel. Elindítja az anyagcsere felgyorsulását, aminek hatására a méregtelenítés is felgyorsul. Mindez megalapozza és gyorsítja a gerinctorna jótékony hatását. Ennek köszönhetően energikusabbá, mozgékonyabbá válsz.

A méregtelenítés, a nyirokrendszer és keringési rendszer helyreállítása, illetve a zsírégetés, fogyás szorosan összefüggnek az egészséggel. Heti 2-3 edzéssel óriási változásokat tudsz Te is elérni.

Ismerd meg Te is az egészséges mozgást, mely kedvezményes bérleteimmel számodra is elérhető.

×

AZ ÚSZÁS

Az emberi szervezetnek szükségszerű és nélkülözhetetlen igénye a táplálkozás mellett a mozgás. Az egészség szempontjából nagyon fontos, hogy a testmozgás részét képezze mindennapi életünknek.

A mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás, a környezeti ártalmak következtében a lakosság egészségi állapota folyamatosan romlik.

A rendszeres vízi mozgás az emberi szervezet működésének harmóniáját hozza létre, amely a civilizációs (szív-, és érrendszeri, mozgásszervi, daganatos, idegrendszeri, légzőszervi, emésztőrendszeri és vérképzőrendszeri) betegségekkel szemben védőpajzsot jelent, melyre igen nagy szüksége van a hétköznap emberének a mai rohanó és túlhajszolt világában, csak így van lehetőség egészségesebb, mozgékonyabb és boldogabb életet élni.

Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.

×

KONDÍCIONÁLÓ ÚSZÁS

Kondi úszás előnyei:

Ami pedig a legnagyobb különlegessége más sportokhoz képest, hogy ez az egyetlen, mely légzésszabályozásra kényszerít és tágul a tüdőnk általa (az úszásnemtől függetlenül az egyes kartempók kiválóan szabályozzák, akaratunktól függetlenül is ritmizálják a levegővételt), így megnő annak a kapacitása. A tüdőtágulással egyidejűleg pedig a szív- és érrendszerünk is erősödik a keringés javulása végett, főként, hogy a vízszintes testhelyzet még inkább javítja az agy vér és oxigén ellátását. Továbbá több és más mozgásélménnyel gazdagít, finomítja az koordinációt, fejleszti az állóképességet és a ritmusérzéket, javítja az általános erőnlétet és az egyensúlyérzéket, s elősegíti a már említett összehangolt mozgás képességének elsajátítását.

×

REHABILITÁCIÓ

MILYEN PROBLÉMÁK ESETÉN JAVASOLT AZ ÚSZÁS VAGY AQUAFITNESS?

×