AquaFitt
S
z
e
g
e
d
+36-70/940-1433
+36-30/597-1276
Szegedi Ligetfürdőben (SZUE) Szeged, Torontál tér 1.
http://aquafittszeged.hu

HÉTVÉGENKÉNT TÖMEGSPORT JELLEGŰ

VÍZI FOGLALKOZÁSOK a Szegedi Ligetfürdőben!

Hétvégenként tömegsport jellegű úszásoktatás, úszótanfolyam, kondiúszás gyermekeknek és felnőtteknek,
aquafitness órák felnőtteknek a Szegedi Ligetfürdőben (SZUE-ban)!

Egészségfenntartás, Betegségmegelőzés, Betegség miatt megromlott Életminőség Javítása!
MOZDULJON AZ EGÉSZSÉGÉÉRT, HISZEN ÖNNEK ÉS CSALÁDJA MINDEN TAGJÁNAK LEGFONTOSABB ÉRTÉK AZ EGÉSZSÉG!

Bejelentkezés az órákra feltétlen szükséges, mert a tájékoztatóban leírt időpontok változhatnak!

KORREKCIÓS AQUA-
GIMNASZTIKA
ÚSZÁSTANULÁS ÉS VÍZITORNA
ÚSZÁSOKTATÁS,
ÚSZÓ-
TANFOLYAM
KONDÍCIONÁLÓ
AQUAFITT ÚSZÁS
VÍZHEZ SZOKTATÁS JÁTÉKOSAN
3-5 ÉVES KORIG
AQUAFITNESZ
A gyógyhatású sport, úszástudás nélkül!
Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?
AZ ÚSZÁS
Egy készség az élethez!
Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.
KONDÍCIONÁLÓ
úszás sportolóknak
az Állóképesség, Gyorsaság, Teljesítőképesség, Ízületi mozgékonyság növeléséhez jótékony hatása a tartó-, mozgatórendszerre az Eredményesebb Sporteredmények eléréséhez.
  • FŐOLDAL
  • BEMUTATKOZÁS
  • OKTATÁSI IDŐPONTOK, HELYSZÍNEK, ÁRAK
  • FONTOS TUDNIVALÓK
  • ELÉRHETŐSÉGEK
  • EMLÉKKÉPEINK

KORREKCIÓS AQUA-GIMNASZTIKA (ÚSZÁSTANULÁS ÉS VÍZI TORNA)

A víz fizikai tulajdonságainak és élettani hatásainak fontos szerepe van az úszástanulás és vízi torna mint terápiás módszer tekintetében:

Tartásjavító, gerinckorrekcióra koncentrált gyakorlatokat tartalmazó, fizikai és szellemi felfrissülést nyújtó vízi foglalkozások: úszástanulás és vízi-torna.

Az úszástanulás előnyei:

Mivel a víz fölött mindig tiszta a levegő, a vízben végzett mozgások speciális lehetőséget teremtenek a jó minőségű légzéshez. Az úszásnak jó hatása van az idegrendszerre is. Az úszás az egyik leghatékonyabb aerob sport, melynek során egyensúlyban van szervezetünk oxigénfelvétele és felhasználása. Ez kedvezően hat a szív- és keringési rendszerre.

Vízi Torna előnyei:

Mélyvízi vagy sekélyvízi foglalkozás, mely átmozgat, erősít, állóképességet ad a sportolni vágyóknak. Speciális ízületi és gerincmobilizáló gyakorlatokra épülő vízi torna foglalkozás, melyhez úszástudás nem szükséges! Kimondottan ajánlott a tartós irodai munkát végzők számára. Egy órás tornával akár 500-700 kcal-t is elégethetünk.

A korrekciós víz alatti tornában kihasználjuk a víz előnyös tulajdonságait, annak felhajtóerejét és közegellenállását. A felhajtóerő lehetővé teszi, hogy azok számára is könnyűvé váljon a mozgás, akiknek ez nehézséget jelent a szárazföldön. A közegellenállás abban segít, hogy az izmokat természetes terheléssel is erősíthessük. Minden mozgásszervi betegségcsoportnál nyújtjuk a zsugorodott, és erősítjük a túlnyúlt izmokat. A gyakorlat célzott és rendszeres kivitelezésével az általános erősítés és kondicionálás mellett az ízületek mozgásterjedelmét igyekszünk növelni. A vízben végzett gyakorlatok javítják az állóképességet, edzik a szívet, viszont nem terhelik meg. A hidrosztatikai nyomás hatására gyorsul az anyagcsere, ami előnyösen hat a szervezet működésére.

Mindenkinek kívánok egészséges mozgást a vízben!

×

VÍZHEZSZOKTATÁS, ÚSZÁSOKTATÁS, ÚSZÓTANFOLYAM

Az úszás jótékony hatása

Az úszás az egyik legrégebbi sport, mely szinte egyidős az emberiséggel. Bármelyik életkorban elsajátíthatjuk, jótékony hatását a fiatalok és az idősebbek is igénybe vehetik.

Miért jó úszni?

Tegyen Ön is az egészségéért, hiszen az egészség a legnagyobb érték!

Sosem késő elkezdeni, mozgékonyan és fitten élni korhatár nélkül!

×

KONDÍCIONÁLÓ AQUAFITT ÚSZÁS

Az eredményesebb sportteljesítmények eléréséhez!

Néhány heti rendszeres testmozgás után a pulzusnak észrevehetően csökkennie kell. Élsportolóknál a nyugalmi pulzus akár percenként 50 alá is mérséklődhet.

×

VÍZHEZ SZOKTATÁS JÁTÉKOSAN 3-5 ÉVES KORIG

A VÍZHEZ SZOKTATÁS CÉLJA

a víz megszerettetése, a vízbiztonság kialakítása, az úszás alapjainak megtanulása, bevezetés az iskolai úszásoktatás sikeres kivitelezésében, amely már nem az úszás alapjainak a megtanulása, hanem az edzésjellegű úszás testnevelési óra keretében.

A vízhez szoktatás feladata

Az óvodai úszásoktatás

A gyermekek szervezetének megedzésére az egyik legmegfelelőbb eszköz a rendszeres úszás. Az úszás elősegíti a gyermekek mozgatórendszerének, keringési rendszerének, légzőrendszerének fejlődését. Erősíti az ellenállóképességet. Az úszást fel lehet használni a prevencióban, a rehabilitációban, és a versenysportban. Az ókortól napjainkig az ideális embertípust nem lehet elképzelni úszótudás nélkül.

Az oktatás kis vízben kezdődik, vízhez szoktatással, bizonyos alapelemek megtanításával, melyeket később átmenthetünk a nagymedencére. A víz nem természetes közegünk – hozzá kell szokni. Ha valaki vízbe megy, érzi a víz ellenállását, hogy nem lehet olyan gyorsan sétálni, megtapasztalja, hogy a víz alatt nem célszerű levegőt venni, hogy más érzés kinyitni a szemét, mint a levegőn, stb. Az úszásnál még rá is kell feküdni a vízre – a vízszintes testhelyzetben való mozgás megint csak nem szokványos a szárazföldön. Nem mindenkinek az alkalmazkodó képessége olyan szintű, hogy könnyedén átálljon az egyik közegről a másikra.

Az úszó mozgás tanítását viszont csak akkor tudjuk elkezdeni, ha már teljes mértékben hozzászokott a gyerek a vízhez, az új közegben való mozgás már nem igényel külön figyelmet tőle – rá tud feküdni a vízre, nem prüszköl, bele meri tenni a fejét, stb. Bizonytalan helyzetben nem tud koncentrálni a mozgásra, márpedig a mélyvízben eleinte nemigen van biztonságérzete a gyerekeknek.

A vízhez szoktatás, később úszásoktatás a gyermekek feladattudatának, feladattartásának,önállóságának, önfegyelmének, kitartásának fejlesztésén keresztül segíti őket a sikeres iskolakezdésben is.

A vízhez szokás, az új közeghez való teljes alkalmazkodást jelent.

A vízhez szoktatás célja: Játszva szeressék meg a vizet, így megalapozzuk az egészséges életmódra nevelést és megismertetjük a sportolási lehetőséggel a tanítványainkat.

Az oktatás kis vízben kezdődik, vízhez szoktatással, bizonyos alapelemek megtanításával, melyeket később átmenthetünk a nagymedencére. A víz nem természetes közegünk – hozzá kell szokni. Ha valaki vízbe megy, érzi a víz ellenállását, hogy nem lehet olyan gyorsan sétálni, megtapasztalja, hogy a víz alatt nem célszerű levegőt venni, hogy más érzés kinyitni a szemét, mint a levegőn, stb. Az úszásnál még rá is kell feküdni a vízre – a vízszintes testhelyzetben való mozgás megint csak nem szokványos a szárazföldön. Nem mindenkinek az alkalmazkodó képessége olyan szintű, hogy könnyedén átálljon az egyik közegről a másikra.

Mi az úszástanulás menete?

A szoktatási feladatok, a vízhez szoktatás, az oktatási folyamat leglényegesebb eleme. Tökéletes vízbiztonság kialakítása nélkül nem lehetséges a szakszerű úszásnem oktatás. Tényként kell kezelni, hogy idegen közegben kell mozdulatot, mozgást, helyzet és helyváltoztatást végezni, ezt pedig tanítani kell. A víz, mint a mozgás szempontjából eddig ismeretlen közeg, olyan törvényszerűséggel állítja szembe a tanulót mellyel a hétköznapi élete során, még nem találkozhatott. A vízben jelentkezik először a fajsúly és a felhajtóerő, mint törvényszerűség. A ki és belégzéskor tapasztalja a hidrosztatikai nyomást, a mozdulatok és mozgás közben a víz ellenállását. / frontális ellenállás / Nem utolsó sorban tapasztalja a szemek reflex-szerű reakcióját a víz hatására. / szemhéjzáró reflex / Alkalmazkodnia kell a megváltozott körülményekhez. A körülményekhez való gyorsabb alkalmazkodást segítik a különböző segédeszközök. Azon túl, hogy könnyítik egyes feladatok végrehajtását, elterelik a tanulók figyelmét a félelemtől.

Szoktatásról beszélünk, miközben mozdulatokat, mozgást tanítunk, melyekkel helyet és helyzetet lehet változtatni. A mozgásformákat készség szinten kell elsajátítani. A feladatok végzése, tanulása közben kell a tanulókkal megszerettetni a közeget, a vizet, olyan maradandó élményeket nyújtva, ami életre meghatározó. Otthonossá kell tenni megismert új környezetüket, érezzék magukat biztonságban, mint a szárazföldön. Ahhoz, hogy a szoktatási feladatokat megkezdhessük, valahogyan be kell jutni a medencébe. A tanmedence lehetőségei határozzák meg, hogy ez hogyan történjen Amennyiben van lépcső, kézenfekvő annak használata, milyensége azonban meghatározza ennek módját. A biztonság mindennél fontosabb, egy elrontott "vízre szállás" azonnal tönkreteszi az oktatás eredményét.

×

AQUAFITNESZ

Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?

A víz egyik fontos tulajdonsága, hogy összehasonlítva a levegővel, nyolcszázszor nagyobba sűrűsége. Ez a tény felelős azért, hogy a vízben végzett mozgások sokkal hatékonyabbak, mint a szárazföldön végrehajtott gyakorlatok.

A víz egyik legfontosabb fizikai tulajdonsága a felhajtóerő, aminek hatására a vízbe merült szervezet támasztórendszere tehermentesül, így a gyakorlatok nem terhelik a csontokat, ízületeket és szalagokat.

A hidrosztatikai nyomás nem csak a levegővel telt üregekre gyakorol nyomást, hanem a perifériás véredényekre is, ahol túlnyomórészt a vér a szív felé áramlik, tehát több oxigén áll rendelkezésre a munkavégzés alatt.
Egy aquafitness foglalkozás során a víz ellenállását használjuk ki a legnagyobb mértékben, mivel a gyakorlatok többségét függőleges testhelyzetben, haladással végezzük. Sőt gyakorlottabb résztvevőknél külön speciális ellenállásokkal meg is növeljük a testfelületet, így még hatékonyabbá válik a minden nagyobb izomcsoportot megdolgoztató erősítés.

A szárazföldi edzésprogram esetenként túl megerőltető lehet mozgásszervi problémákban-, izületi bántalmakban szenvedőknek, idősebbeknek vagy túlsúlyosaknak, ezért a szárazföldi gimnasztikai gyakorlatokat vízben végezhető programmá dolgozták át.
A vízben való mozgás jó hatással van a keringési rendszerre, a légző rendszerre, a bőrre, a vesére, a mozgató rendszerre, erősíti és nyugtatja az izmokat, segíti a méregtelenítést.

Az órán 10 perc bemelegítés, keringésfokozás után különböző eszközök segítségével és a víz ellenállását kihasználva általános állóképesség fejlesztő gyakorlatokat végzünk, majd egyes izomcsoportokra koncentrálva fokozzuk a terhelést. Az óra végén 5-10 percben nyújtó-lazító hatású gyakorlatokkal fejezzük be a tornát.

Aquafitnesz segédeszközei:

deréköv súlyzó vízi nudli lábellenállás

A segédeszközök könnyűek, kényelmesek, a polifoamhoz hasonló, kifejezetten erre a célra kifejlesztett anyagból készültek. Nem azáltal érik el a hatásukat, hogy megszívják magukat vízzel, éppen ellenkezőleg, a nagy felületük teszi őket alkalmassá a hatékony munkavégzésre. Az órák legfontosabb eszköze az öv, ami a vízben való fennmaradást szolgálja, emellett optimális helyzetben tartja a gerincet a munkavégzés alatt. A résztvevők ellenállásokat helyeznek mindkét lábukra, illetve könnyű súlyzókat mindkét kezükbe.

Méregtelenítés - Állóképesség növelés - Zsírégetés – Energikusság

Mindazok, akik most tervezik elkezdeni a rendszeres testmozgást, méregteleníteni, fogyni szeretnének, az aquafitness egy kiváló mozgás, hiszen szinte észrevétlenül megdolgoztat és állóképességet növel. Elindítja az anyagcsere felgyorsulását, aminek hatására a méregtelenítés is felgyorsul. Mindez megalapozza és gyorsítja a gerinctorna jótékony hatását. Ennek köszönhetően energikusabbá, mozgékonyabbá válsz.

A méregtelenítés, a nyirokrendszer és keringési rendszer helyreállítása, illetve a zsírégetés, fogyás szorosan összefüggnek az egészséggel. Heti 2-3 edzéssel óriási változásokat tudsz Te is elérni.

Ismerd meg Te is az egészséges mozgást, mely kedvezményes bérleteimmel számodra is elérhető.

×

AZ ÚSZÁS

Az emberi szervezetnek szükségszerű és nélkülözhetetlen igénye a táplálkozás mellett a mozgás. Az egészség szempontjából nagyon fontos, hogy a testmozgás részét képezze mindennapi életünknek.

A mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás, a környezeti ártalmak következtében a lakosság egészségi állapota folyamatosan romlik.

A rendszeres vízi mozgás az emberi szervezet működésének harmóniáját hozza létre, amely a civilizációs (szív-, és érrendszeri, mozgásszervi, daganatos, idegrendszeri, légzőszervi, emésztőrendszeri és vérképzőrendszeri) betegségekkel szemben védőpajzsot jelent, melyre igen nagy szüksége van a hétköznap emberének a mai rohanó és túlhajszolt világában, csak így van lehetőség egészségesebb, mozgékonyabb és boldogabb életet élni.

Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.

×

KONDÍCIONÁLÓ ÚSZÁS SPORTOLÓKNAK

Kondi úszás előnyei:

Ami pedig a legnagyobb különlegessége más sportokhoz képest, hogy ez az egyetlen, mely légzésszabályozásra kényszerít és tágul a tüdőnk általa (az úszásnemtől függetlenül az egyes kartempók kiválóan szabályozzák, akaratunktól függetlenül is ritmizálják a levegővételt), így megnő annak a kapacitása. A tüdőtágulással egyidejűleg pedig a szív- és érrendszerünk is erősödik a keringés javulása végett, főként, hogy a vízszintes testhelyzet még inkább javítja az agy vér és oxigén ellátását. Továbbá több és más mozgásélménnyel gazdagít, finomítja az koordinációt, fejleszti az állóképességet és a ritmusérzéket, javítja az általános erőnlétet és az egyensúlyérzéket, s elősegíti a már említett összehangolt mozgás képességének elsajátítását.

Egyesületi Sportágad heti edzése+úszás= EREMÉNYESEBB SPORTTELJESÍTMÉNY!

Legyél Eredményesebb, Teljesítőképesebb Sportolója és Példaképe Egyesületednek!

×

REHABILITÁCIÓ

MILYEN PROBLÉMÁK ESETÉN JAVASOLT AZ ÚSZÁS VAGY AQUAFITNESS?

×