AquaFitt
S
z
e
g
e
d
+36-70/940-1433
Szegedi Ligetfürdőben (SZUE) Szeged, Torontál tér 1.
http://aquafittszeged.hu

"A víz és annak használata elkíséri az egész emberiséget a bölcsőtől a sírig. Legjobb barátja annak, aki bánni tud vele, de mindenkor félelmetes ellensége marad annak, aki nem tanult meg úszni." (Ovidius)

"HÉTVÉGENKÉNT EGYÜTT SPORTOL A CSALÁD, AKÁR ÚSZÁSTUDÁS NÉLKÜL IS!"
Úszásoktatás, Kondi Úszás, alkalmanként Mélyvízi Aquafitnesz!

EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS - EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS - ÉLETMINŐSÉG JAVÍTÁSA - FELFRISSÜLÉS - KIKAPCSOLÓDÁS!

Vasárnaponként 10:00-11:00 óráig AQUA FITT CSALÁDI SZABADIDŐSPORT Gyerekeknek és Felnőtteknek a Szegedi Ligetfürdőben (SZUE-ban)!
Érdeklődni, bejelentkezni: 06/70-940-1433 telefonszámon, Tóth Mária oktatónál.

Úszásoktatás Gyerekeknek
Úszásoktatás Felnőtteknek Korhatár Nélkül
Kondi Úszás Gyerekeknek és Felnőtteknek
Mélyvízi Aquafitnesz Felnőtteknek
AZ ÚSZÁS
Egy készség az élethez!
Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.
MIÉRT ÉRDEMES
felnőttként megtanulni úszni?
Mai világunkban elképzelhetetlen, hogy valaki ne tudjon úszni.
KONDÍCIONÁLÓ
úszás a hétköznap emberének!
az Állóképesség, Gyorsaság, Teljesítőképesség, Ízületi mozgékonyság növeléséhez jótékony hatása a tartó-, mozgatórendszerre.
AQUAFITNESZ
A gyógyhatású sport, úszástudás nélkül!
Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?
  • FŐOLDAL
  • BEMUTATKOZÁS
  • OKTATÁSI IDŐPONTOK, HELYSZÍNEK, ÁRAK
  • FONTOS TUDNIVALÓK
  • ELÉRHETŐSÉGEK
  • EMLÉKKÉPEINK

MÉLYVÍZI AQUAFITNESZ FELNŐTTEKNEK

A víz fizikai tulajdonságainak és élettani hatásainak fontos szerepe van az úszástanulás és vízi torna mint terápiás módszer tekintetében:

Tartásjavító, gerinckorrekcióra koncentrált gyakorlatokat tartalmazó, fizikai és szellemi felfrissülést nyújtó vízi foglalkozások: úszástanulás és vízi-torna.

Vízi Torna előnyei:

Mélyvízi vagy sekélyvízi foglalkozás, mely átmozgat, erősít, állóképességet ad a sportolni vágyóknak. Speciális ízületi és gerincmobilizáló gyakorlatokra épülő vízi torna foglalkozás, melyhez úszástudás nem szükséges! Kimondottan ajánlott a tartós irodai munkát végzők számára. Egy órás tornával akár 500-700 kcal-t is elégethetünk.

A korrekciós víz alatti tornában kihasználjuk a víz előnyös tulajdonságait, annak felhajtóerejét és közegellenállását. A felhajtóerő lehetővé teszi, hogy azok számára is könnyűvé váljon a mozgás, akiknek ez nehézséget jelent a szárazföldön. A közegellenállás abban segít, hogy az izmokat természetes terheléssel is erősíthessük. Minden mozgásszervi betegségcsoportnál nyújtjuk a zsugorodott, és erősítjük a túlnyúlt izmokat. A gyakorlat célzott és rendszeres kivitelezésével az általános erősítés és kondicionálás mellett az ízületek mozgásterjedelmét igyekszünk növelni. A vízben végzett gyakorlatok javítják az állóképességet, edzik a szívet, viszont nem terhelik meg. A hidrosztatikai nyomás hatására gyorsul az anyagcsere, ami előnyösen hat a szervezet működésére.

Mindenkinek kívánok egészséges mozgást a vízben!

×

ÚSZÁSOKTATÁS, ÚSZÓTANFOLYAM

Az úszás jótékony hatása

Az úszás az egyik legrégebbi sport, mely szinte egyidős az emberiséggel. Bármelyik életkorban elsajátíthatjuk, jótékony hatását a fiatalok és az idősebbek is igénybe vehetik.

Miért jó úszni?

Tegyen Ön is az egészségéért, hiszen az egészség a legnagyobb érték!

Sosem késő elkezdeni, mozgékonyan és fitten élni korhatár nélkül!

×

KONDÍCIONÁLÓ AQUAFITT ÚSZÁS

Néhány heti rendszeres testmozgás után a pulzusnak észrevehetően csökkennie kell. Élsportolóknál a nyugalmi pulzus akár percenként 50 alá is mérséklődhet.

×

ÚSZÁSOKTATÁS FELNŐTTEKNEK KORHATÁR NÉLKÜL

Miért érdemes felnőttként megtanulni úszni?

Már pár alkalom után érezhetően javul a közérzet és az egészségi állapot.

Az úszástanulás előnyei:

Mivel a víz fölött mindig tiszta a levegő, a vízben végzett mozgások speciális lehetőséget teremtenek a jó minőségű légzéshez. Az úszásnak jó hatása van az idegrendszerre is. Az úszás az egyik leghatékonyabb aerob sport, melynek során egyensúlyban van szervezetünk oxigénfelvétele és felhasználása. Ez kedvezően hat a szív- és keringési rendszerre.

×

AQUAFITNESZ

Miért hatékonyabb a vízben végzett mozgás a szárazföldi tornánál?

A víz egyik fontos tulajdonsága, hogy összehasonlítva a levegővel, nyolcszázszor nagyobba sűrűsége. Ez a tény felelős azért, hogy a vízben végzett mozgások sokkal hatékonyabbak, mint a szárazföldön végrehajtott gyakorlatok.

A víz egyik legfontosabb fizikai tulajdonsága a felhajtóerő, aminek hatására a vízbe merült szervezet támasztórendszere tehermentesül, így a gyakorlatok nem terhelik a csontokat, ízületeket és szalagokat.

A hidrosztatikai nyomás nem csak a levegővel telt üregekre gyakorol nyomást, hanem a perifériás véredényekre is, ahol túlnyomórészt a vér a szív felé áramlik, tehát több oxigén áll rendelkezésre a munkavégzés alatt.
Egy aquafitness foglalkozás során a víz ellenállását használjuk ki a legnagyobb mértékben, mivel a gyakorlatok többségét függőleges testhelyzetben, haladással végezzük. Sőt gyakorlottabb résztvevőknél külön speciális ellenállásokkal meg is növeljük a testfelületet, így még hatékonyabbá válik a minden nagyobb izomcsoportot megdolgoztató erősítés.

A szárazföldi edzésprogram esetenként túl megerőltető lehet mozgásszervi problémákban-, izületi bántalmakban szenvedőknek, idősebbeknek vagy túlsúlyosaknak, ezért a szárazföldi gimnasztikai gyakorlatokat vízben végezhető programmá dolgozták át.
A vízben való mozgás jó hatással van a keringési rendszerre, a légző rendszerre, a bőrre, a vesére, a mozgató rendszerre, erősíti és nyugtatja az izmokat, segíti a méregtelenítést.

Az órán 10 perc bemelegítés, keringésfokozás után különböző eszközök segítségével és a víz ellenállását kihasználva általános állóképesség fejlesztő gyakorlatokat végzünk, majd egyes izomcsoportokra koncentrálva fokozzuk a terhelést. Az óra végén 5-10 percben nyújtó-lazító hatású gyakorlatokkal fejezzük be a tornát.

Aquafitnesz segédeszközei:

deréköv súlyzó vízi nudli lábellenállás

A segédeszközök könnyűek, kényelmesek, a polifoamhoz hasonló, kifejezetten erre a célra kifejlesztett anyagból készültek. Nem azáltal érik el a hatásukat, hogy megszívják magukat vízzel, éppen ellenkezőleg, a nagy felületük teszi őket alkalmassá a hatékony munkavégzésre. Az órák legfontosabb eszköze az öv, ami a vízben való fennmaradást szolgálja, emellett optimális helyzetben tartja a gerincet a munkavégzés alatt. A résztvevők ellenállásokat helyeznek mindkét lábukra, illetve könnyű súlyzókat mindkét kezükbe.

Méregtelenítés - Állóképesség növelés - Zsírégetés – Energikusság

Mindazok, akik most tervezik elkezdeni a rendszeres testmozgást, méregteleníteni, fogyni szeretnének, az aquafitness egy kiváló mozgás, hiszen szinte észrevétlenül megdolgoztat és állóképességet növel. Elindítja az anyagcsere felgyorsulását, aminek hatására a méregtelenítés is felgyorsul. Mindez megalapozza és gyorsítja a gerinctorna jótékony hatását. Ennek köszönhetően energikusabbá, mozgékonyabbá válsz.

A méregtelenítés, a nyirokrendszer és keringési rendszer helyreállítása, illetve a zsírégetés, fogyás szorosan összefüggnek az egészséggel. Heti 2-3 edzéssel óriási változásokat tudsz Te is elérni.

Ismerd meg Te is az egészséges mozgást, mely kedvezményes bérleteimmel számodra is elérhető.

×

AZ ÚSZÁS

Az emberi szervezetnek szükségszerű és nélkülözhetetlen igénye a táplálkozás mellett a mozgás. Az egészség szempontjából nagyon fontos, hogy a testmozgás részét képezze mindennapi életünknek.

A mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás, a környezeti ártalmak következtében a lakosság egészségi állapota folyamatosan romlik.

A rendszeres vízi mozgás az emberi szervezet működésének harmóniáját hozza létre, amely a civilizációs (szív-, és érrendszeri, mozgásszervi, daganatos, idegrendszeri, légzőszervi, emésztőrendszeri és vérképzőrendszeri) betegségekkel szemben védőpajzsot jelent, melyre igen nagy szüksége van a hétköznap emberének a mai rohanó és túlhajszolt világában, csak így van lehetőség egészségesebb, mozgékonyabb és boldogabb életet élni.

Az úszás és vízi-torna kortól,- nemtől függetlenül mindenki számára egy olyan mozgásforma, mely hatékonyan javítja az ízületek mozgékonyságát, elősegíti a jó fizikai állapot fenntartását, egyben erősít és pihentet.

×

KONDÍCIONÁLÓ ÚSZÁS

Kondi úszás előnyei:

Ami pedig a legnagyobb különlegessége más sportokhoz képest, hogy ez az egyetlen, mely légzésszabályozásra kényszerít és tágul a tüdőnk általa (az úszásnemtől függetlenül az egyes kartempók kiválóan szabályozzák, akaratunktól függetlenül is ritmizálják a levegővételt), így megnő annak a kapacitása. A tüdőtágulással egyidejűleg pedig a szív- és érrendszerünk is erősödik a keringés javulása végett, főként, hogy a vízszintes testhelyzet még inkább javítja az agy vér és oxigén ellátását. Továbbá több és más mozgásélménnyel gazdagít, finomítja az koordinációt, fejleszti az állóképességet és a ritmusérzéket, javítja az általános erőnlétet és az egyensúlyérzéket, s elősegíti a már említett összehangolt mozgás képességének elsajátítását.

×

MIÉRT ÉRDEMES FELNŐTTKÉNT MEGTANULNI ÚSZNI?

Mai világunkban elképzelhetetlen, hogy valaki ne tudjon úszni. Amikor a családok víz mellé mennek üdülni, akkor az úszás tudás életet menthet.

Egy olyan kivételes környezetben történő mozgásról van szó, amelyben speciálisan hat a víz felhajtó ereje és sérülésmentesen mozgatható az összes izomcsoport. A vízben végzett mozgás alig terheli az ízületeket, mégis javítja a szívműködést, erősíti az izmokat és a csontokat, eközben hatékonyan oldja a felgyülemlett stresszt is. Az úszás a legrégebbi sport, amely szinte egyidős az emberiséggel. Bármelyik életkorban elsajátítható, jótékony hatásait az idősebbek is igénybe vehetik.

×